
زماااااااااااااان كدة من سنتين ونص أنا كنت بشتغل في شركة تيم شير يعني المشاركة بالوقت أو شركة تسويق سياحي عقاري اللي هما بيسوقوا قرى سياحية ومعظم الناس بتقول عليهم نصابين الله يمسيك بالخير يا ممكن..
ومحدش يقول يا نصااااااااااابة..!!!!
في الشركة دي كنت بشوف العجب ولا الصيام في رجب .
كل يوم عميل جديد وحكاية جديدة وروايه جديدة وحرقة دم جديدة.
الشغلانة الوحيدة اللي ملهاش علاقة بالروتين وبنلون جلدنا فيها كل يوم زي التعابيين حسب نوع العميل
انبارح دكتور انهارده سواق بكرة مدرس بعده جزار
وكل يوم لدينا كل ماهو جديد وكل ما هو عجيب
انبارح بخيل انهارده عينه زيغه بكرة واحد تنك ومغرور وهكذااااااااا
هحكيلكوا بقى على التنك اللي شايف نفسه المغرور اللي وقع في نص هدومه وضحك الناس عليه.
إحنا كنا بنستقبل العملا بتوعنا في قاعة كبيرة فيها 12 طربيزة كل طربيزة عليها أسرة ومندوب أو مندوبة مننا....
يا عيني من حظه النحس اننا كان عندنا في الشركة في اليوم ده عملا بالهبل
يعني القاعة مليانة على اخرها ناس غير المندوبين ومديريين المبيعات.....
وكنت انا قاعدة في الطربيزة التانية ورا الطربيزة اللي قاعد عليها اخينا التنك ده وكان معايا اسرة بيئة ومطلعين عيني ومكنتش طايقة نفسي ساعتها.
اخينا ده كان طويييييييييييييييييل وعرييييييييييييييييييييض جسم جسم يعني يشبه طرزان بالظبط ههههههههههه انا مش بنم انا بوصفلكوا الوضع بس
وكان جاي مع باباه ومامته وكانوا ناس عواجييز أوي بس شكلهم ناس نضيفة جدا
وكانت قاعدة معاهم مندوبة زميلتنا كانت اقدم واشطر مندوبة مبيعات عندنا في الشركة.
المهم طول ماهما قاعدين يا عيني معصبينها والبنت فضلت مستحملاهم ومستحملة غلاستهم.
و أخينا ده قاعد ومتنك أوي على الكرسي وحاطت رجل على رجل ومرجع ضهره لورا ومش مهتم بالعرض خالص وده طبعا ممنوع جداً في شغلنا.
وزميلتنا دي اتحايلت عليه ينتبه لكلامها وللعرض بتاعها برضو مفيش فايدة
البت بصيتله والدمعة هتفر من عينيها ولسان حالها بيقول روح يا شيخ ربنا ينتقم منك
وكانت القاعة متبلطة سيراميك ناعم جدا والكراسي كانت بلاستيك وبتفرش على البلاط يعني ماينفعش حد ضخم يقعد عليها ولا حد يتنك عليها .... نعمل ايه بقى للمدير البخيل!!!
وفي ظل المعمعة والدوشة والهيصة والحر والعصبية والميوزيك الاجنبي العالي جدا
فجاة ....وبدون سابق انذار
بوممممممممممممممممممممممممممم......
سمعنا صوت مدوي كانه صوت انفجار قنبلة عنقودية
توقف الصراخ والضجيج وجميع الاصوات والقلوب وقعت في الرجول من الخضة واتجهت الانظار كلها ناحية الصوت....
لقينا اخينا ده ممدد على الارض بطوله ده وعرضه ده ولقينا الكرسي كانه اتنسف من على الارض وعبارة عن اكثر من مليون جزء منثورة في القاعة كلها.
هههههههههههههههههه ههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههه
ضحك ضحك ضحك ضحك ضحك الى مالالالالالالالالالالا نهاية
ومديرين المبيعات جروا بسرعة جدا عليه ووقفوه وهما مسخسخين من الضحك
وباباه ومامته وقعوا على الارض من كتر الضحك
والأسرة البيئة اللي كانوا معايا فطسوا من الضحك
وأنااااااااااااااااااااااااااا نزلت تحت الطربيزة ومقدرتش امسك نفسي من الضحك وفرحت موووووووووووووووت لاني كنت حاسة بزميلتي وشايفة الوضع من الأول
أخينا ده بقى وشه بقى أحمرررررررر وودانه بقت حمرااااااااا وقام جري وأخد بعضه وعلى برة زي الصارووووخ ولم نعد نراه مرة أخرى.
ومن يوميها كل لما افتكر الموقف ده مقدرش أمسك نفسي من الضحك
مع أن الموقف ده اتكرر بعدها كتيير مع ناس تانية بس ده اللي أنا ضحكت عليه من قلبي بجد هبلة بقى ومسكوها طبلة ههههههههههههه
كنت قاعدة بقى في رمضان اللي فات ده مع نفسي كدة وافتكرت الموقف ده فضلت اضحك جدا وبصوت عالي لقيت امي بتقولي في أيه يابنتي بتضحكي كدة ليه هو انتي اتهبلتي قولتلها لا مفيش بس افتكرت موقف الراجل اللي اندلق على الارض لما كنت بشتغل في شركة السياحة طبعا انا كنت رجعت البيت وسيحتله فضلت تقولي حرام عليكي مسيرك توقعي نفس الواقعة
وزي ما تكون أبواب السما كانت مفتوحة وهي بتقول
تاني يوم نزلت رحت الشغل بتاعي وكنت لابسة شوذ كعبه عالي ورفيع
وأنا راجعة من الشغل بقى الساعة اتنين الضهر رايحة متجهة للموقف بتاعنا علشان أركب وماشية بمنتهى التناكة وكمان سرحانة فجأة وبدون أي سابق إنذار لقيت رجلي اتلوت تحتي ووقعت بشكل غريب ولقيتني ممددة على ضهري على الأرض وأمة لا إله إلا الله في المكان وقت رجوع الموظفين من شغلهم بقى
طبعا متخيلين الموقف
ولقيت الناس جروا عليا والحق يا جدع وشيل يا جدع
واختكم بقت في ربع هدومها وأنا حساسة موت بقى ومش بحب أتعرض للمواقف دي ( وش مكسوف)
الستات شالوني وقوموني واللي ماسكة ايدي واللي جابت شنطتي من على الأرض وأنا حسيت إن الدنيا لفت بيا والدموع غرقت وشي من الكسوف ومن الوجع وكنت شايفة الناس مشوشين جدا وكان نفسي وقتها الأرض تنشق وتبلعني
مقدرتش أدوس برجلي على الأرض لأنها اتجذعت وفوقت على صوت الست بتقولي أيه ده الحقي ..... دم!!
ببص لقيت رجلي اتعورت والدم غرق الرصيف
كل ده مهمنيش قد كسوفي وشكلي وبرستيجي اللي اتبعتر على الأرض خصوصا وأنا كنت ماشية بكل تناكة واندلقت بالشكل ده
وأول توكتوك وصل للموقف أخدته وجري على البيت كل ده وأنا بعيط وبتذكر الموقف من أوله
وأول ما وصلت البيت لقيت ماما بتقول أهي القمر وصلت أنا مابتسمتش ليها ولا حاجة فحست ان في مصيبة حصلت ولقت عنيا مليانة دموع قالتلي مالك أيه اللي حصل
اتفتحت في العياط من تاني وحكيت ليها الموقف فضلت تضحك قالتلي ولا يهمك ما يقع إلا التنك بس أخدت تريقة من البيت كله لمدة كام يوم خصوصاً وأنا قبلها بيوم الشوذ بتاعي اتسرق في المسجد وأنا بصلي التراويح وعديت على واحدة صحبتي ساكنة قريب من المسجد استلفت منها شوذ علشان اروح بيه وعلشان الاحراج بتاعي يزيد كمان قالتلي هو انتي مش بتفتكريني ولا تفتكري تزوريني غير لما الشوذ بتاعك يتسرق قولتلها بكل بجاحة اه وغير كدة مكنتش هاجي ولا هشوف وشك والبلد كلها عرفت ان الشوذ اتسرق مني في المسجد ولحد انهارده كل اللي تشوفني من الستات اللي كانوا في المسجد يوميها تقولي هو انتي معرفتيش مين اللي سرق الشوذ بتاعك؟؟؟ احراج احراج احراج
ومحدش يقول يا نصااااااااااابة..!!!!
في الشركة دي كنت بشوف العجب ولا الصيام في رجب .
كل يوم عميل جديد وحكاية جديدة وروايه جديدة وحرقة دم جديدة.
الشغلانة الوحيدة اللي ملهاش علاقة بالروتين وبنلون جلدنا فيها كل يوم زي التعابيين حسب نوع العميل
انبارح دكتور انهارده سواق بكرة مدرس بعده جزار
وكل يوم لدينا كل ماهو جديد وكل ما هو عجيب
انبارح بخيل انهارده عينه زيغه بكرة واحد تنك ومغرور وهكذااااااااا
هحكيلكوا بقى على التنك اللي شايف نفسه المغرور اللي وقع في نص هدومه وضحك الناس عليه.
إحنا كنا بنستقبل العملا بتوعنا في قاعة كبيرة فيها 12 طربيزة كل طربيزة عليها أسرة ومندوب أو مندوبة مننا....
يا عيني من حظه النحس اننا كان عندنا في الشركة في اليوم ده عملا بالهبل
يعني القاعة مليانة على اخرها ناس غير المندوبين ومديريين المبيعات.....
وكنت انا قاعدة في الطربيزة التانية ورا الطربيزة اللي قاعد عليها اخينا التنك ده وكان معايا اسرة بيئة ومطلعين عيني ومكنتش طايقة نفسي ساعتها.
اخينا ده كان طويييييييييييييييييل وعرييييييييييييييييييييض جسم جسم يعني يشبه طرزان بالظبط ههههههههههه انا مش بنم انا بوصفلكوا الوضع بس
وكان جاي مع باباه ومامته وكانوا ناس عواجييز أوي بس شكلهم ناس نضيفة جدا
وكانت قاعدة معاهم مندوبة زميلتنا كانت اقدم واشطر مندوبة مبيعات عندنا في الشركة.
المهم طول ماهما قاعدين يا عيني معصبينها والبنت فضلت مستحملاهم ومستحملة غلاستهم.
و أخينا ده قاعد ومتنك أوي على الكرسي وحاطت رجل على رجل ومرجع ضهره لورا ومش مهتم بالعرض خالص وده طبعا ممنوع جداً في شغلنا.
وزميلتنا دي اتحايلت عليه ينتبه لكلامها وللعرض بتاعها برضو مفيش فايدة
البت بصيتله والدمعة هتفر من عينيها ولسان حالها بيقول روح يا شيخ ربنا ينتقم منك
وكانت القاعة متبلطة سيراميك ناعم جدا والكراسي كانت بلاستيك وبتفرش على البلاط يعني ماينفعش حد ضخم يقعد عليها ولا حد يتنك عليها .... نعمل ايه بقى للمدير البخيل!!!
وفي ظل المعمعة والدوشة والهيصة والحر والعصبية والميوزيك الاجنبي العالي جدا
فجاة ....وبدون سابق انذار
بوممممممممممممممممممممممممممم......
سمعنا صوت مدوي كانه صوت انفجار قنبلة عنقودية
توقف الصراخ والضجيج وجميع الاصوات والقلوب وقعت في الرجول من الخضة واتجهت الانظار كلها ناحية الصوت....
لقينا اخينا ده ممدد على الارض بطوله ده وعرضه ده ولقينا الكرسي كانه اتنسف من على الارض وعبارة عن اكثر من مليون جزء منثورة في القاعة كلها.
هههههههههههههههههه ههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههه
ضحك ضحك ضحك ضحك ضحك الى مالالالالالالالالالالا نهاية
ومديرين المبيعات جروا بسرعة جدا عليه ووقفوه وهما مسخسخين من الضحك
وباباه ومامته وقعوا على الارض من كتر الضحك
والأسرة البيئة اللي كانوا معايا فطسوا من الضحك
وأنااااااااااااااااااااااااااا نزلت تحت الطربيزة ومقدرتش امسك نفسي من الضحك وفرحت موووووووووووووووت لاني كنت حاسة بزميلتي وشايفة الوضع من الأول
أخينا ده بقى وشه بقى أحمرررررررر وودانه بقت حمرااااااااا وقام جري وأخد بعضه وعلى برة زي الصارووووخ ولم نعد نراه مرة أخرى.
ومن يوميها كل لما افتكر الموقف ده مقدرش أمسك نفسي من الضحك
مع أن الموقف ده اتكرر بعدها كتيير مع ناس تانية بس ده اللي أنا ضحكت عليه من قلبي بجد هبلة بقى ومسكوها طبلة ههههههههههههه
كنت قاعدة بقى في رمضان اللي فات ده مع نفسي كدة وافتكرت الموقف ده فضلت اضحك جدا وبصوت عالي لقيت امي بتقولي في أيه يابنتي بتضحكي كدة ليه هو انتي اتهبلتي قولتلها لا مفيش بس افتكرت موقف الراجل اللي اندلق على الارض لما كنت بشتغل في شركة السياحة طبعا انا كنت رجعت البيت وسيحتله فضلت تقولي حرام عليكي مسيرك توقعي نفس الواقعة
وزي ما تكون أبواب السما كانت مفتوحة وهي بتقول
تاني يوم نزلت رحت الشغل بتاعي وكنت لابسة شوذ كعبه عالي ورفيع
وأنا راجعة من الشغل بقى الساعة اتنين الضهر رايحة متجهة للموقف بتاعنا علشان أركب وماشية بمنتهى التناكة وكمان سرحانة فجأة وبدون أي سابق إنذار لقيت رجلي اتلوت تحتي ووقعت بشكل غريب ولقيتني ممددة على ضهري على الأرض وأمة لا إله إلا الله في المكان وقت رجوع الموظفين من شغلهم بقى
طبعا متخيلين الموقف
ولقيت الناس جروا عليا والحق يا جدع وشيل يا جدع
واختكم بقت في ربع هدومها وأنا حساسة موت بقى ومش بحب أتعرض للمواقف دي ( وش مكسوف)
الستات شالوني وقوموني واللي ماسكة ايدي واللي جابت شنطتي من على الأرض وأنا حسيت إن الدنيا لفت بيا والدموع غرقت وشي من الكسوف ومن الوجع وكنت شايفة الناس مشوشين جدا وكان نفسي وقتها الأرض تنشق وتبلعني
مقدرتش أدوس برجلي على الأرض لأنها اتجذعت وفوقت على صوت الست بتقولي أيه ده الحقي ..... دم!!
ببص لقيت رجلي اتعورت والدم غرق الرصيف
كل ده مهمنيش قد كسوفي وشكلي وبرستيجي اللي اتبعتر على الأرض خصوصا وأنا كنت ماشية بكل تناكة واندلقت بالشكل ده
وأول توكتوك وصل للموقف أخدته وجري على البيت كل ده وأنا بعيط وبتذكر الموقف من أوله
وأول ما وصلت البيت لقيت ماما بتقول أهي القمر وصلت أنا مابتسمتش ليها ولا حاجة فحست ان في مصيبة حصلت ولقت عنيا مليانة دموع قالتلي مالك أيه اللي حصل
اتفتحت في العياط من تاني وحكيت ليها الموقف فضلت تضحك قالتلي ولا يهمك ما يقع إلا التنك بس أخدت تريقة من البيت كله لمدة كام يوم خصوصاً وأنا قبلها بيوم الشوذ بتاعي اتسرق في المسجد وأنا بصلي التراويح وعديت على واحدة صحبتي ساكنة قريب من المسجد استلفت منها شوذ علشان اروح بيه وعلشان الاحراج بتاعي يزيد كمان قالتلي هو انتي مش بتفتكريني ولا تفتكري تزوريني غير لما الشوذ بتاعك يتسرق قولتلها بكل بجاحة اه وغير كدة مكنتش هاجي ولا هشوف وشك والبلد كلها عرفت ان الشوذ اتسرق مني في المسجد ولحد انهارده كل اللي تشوفني من الستات اللي كانوا في المسجد يوميها تقولي هو انتي معرفتيش مين اللي سرق الشوذ بتاعك؟؟؟ احراج احراج احراج
أهي دي أخرة التناكة بقى ومايقع إلا التنك!!!!!
هناك 86 تعليقًا:
هههههههههههههههههههههههههههه ..... هههههههههههههههههههههههه ..... مش قصدى الضحك والله .... بس مش قادر امسك نفسى .... صحيح ... كله سلف و دين حتى المشى على الرجلين ..... سيبك ان الواد كان يستاهل .... بس ده يعملنا درس مهم .... اننا مش مانتريقش على الناس .... لا نتريق و نتريق أوى .... بس مانمشيش بشوذ كعبه عالى و رفيع ..... معلش بأه يا زهور تعيشى و تاخدى غيرها
هههههههههههههههه الي يتريق على حد في حاجه بتحصله نفسها ههههههه مايقع الا التنك فعلا خلي بالك بقى بعد كده
الا قوليليصحيح ماعرفتيش مين سرق الشوز بتاعك؟
ههههههههههههههه
اسسسسسسسسسسسسسكتى متفكرنيش انا تخصص وقعات:( مع انى مش بتريق على حد والله.
يلا بالشفا تعيشى وتاخدى غيرها
ههههههههههه
يمهل ولاااااااايهمل :)
تعيشى يارب ومتاخديش غيرها تانى
لان اكييييييييييد اتعلمتى هههههههه
أولا السلام عليكم
إزيك يا بلدياتى... على فكرة انتى وقتى لانك كنتى بتضحكى بشماته..مش بس لانك مقدرتيش تمسكى نسك من الضحك
أنا المواقف دى بتحصل معايا كتير وزى ما قولتى ما يوقع الا التنك
والمواقف المحرجة دى وربنا بتعلمنا اننا ما نتغرش او نتعالى
تدوينة رائعه
دمت بكل الخير
ههههههههههههههه
بقى انتى مستينه التنك يقع اديك وقعت
وفى الشارع مش فى القاعه
دى هتلاقى عوضين ومحمدين
وكل البشريه الكرام اتفرجوا
على زهور الامل وخدوا الامل منها
هههههههه
بس اقولك حاجه
انتى دمك خفيف
ياريتك بقى كل مره تحكيلينا مواقف من دى كتير
ههههههههههههههههههههه
الله يحظك يا زهور والله ما كنتش أعرف إن دمك خفيف كده وعلي فكره أسلوبك جميل جداً في الكتابه بالشكل ده علي فكره ممكن تتخيلي أحداث مشابهه وتكتبيها بنفس الشكل وهتبقي حلوه قوي , وده درس علشان ما تتضحكيش علي حد تاني وشكلك كنتي ظلماه وهو لا تنك ولا حاجه بس في ناس بيبقي شكلها كده وكمان هو ما كنش مهتم بالعرض لانه كان متأكد إن إنتو نصابين هههههههههههههه
تحياتي
هههههههههه
ربنا يعينك يارب بس مش تعيشى وتخدى غيرها ابقى خدى بالك بعد كده بقا
ربنا سترها المره دى ههههههههههه ياعالم المره الجايه تكون ايه
تحياتى
اولا الحمدلله على سلامتك هههههه يااحلى زهرة
ثانيا ..سردك للقصة ممتع للغاية ..ليه ما تفكري تكتبي قصص قصيرة ..فكرة صح ؟
ثالثا ..حطي نفسك مكانه ..حراااام
بس الفرق بينك وبينه انه هو ضحك عليه كل الي حوليه ..
لاكن انتي الناس على الاقل اتعاطفت معاك وساعدتك
الله يغفر لنا ويرحمنا ..
دمت بود
فعلا ما يقع الا التنك
بس ايه حكاية سرقة الجوامع دي
انا حصلت معايا مرة واحدة
وللأسف كان عندي عزاء بعد الصلاة علطول
من ساعتها بحط الكوتشي بتاعي بين رجليا وانا بصلي
واللي مش عاجبه يقف يحرسه هو
حتي السرقة ف بيت الله
وبعد كده بلاش الكعب العالي
وبلاش تمشي بتناكة
تحياتي
اوراق الورد
موقف طريف وفعلاً ما يقع الا التنك
معلهش اللي حصل
تقبلي تحياتي
محمد البنا
طريق النجاح
ههههههههههههههههههههه...مش عارف ليه كان عندي إحساس أن كتر الضحك ع الواد اللي وقع حيرتد عليكي بموقف
:)
وقد كان
يلا تعيشي وتأخدي غيرها
تحياتي
ههههههههههههههههههه
لا جميل عرضك للموضع
رائع جدااا شكرا ليكي
عشان مش تتريقي ع حد بعد كدهـ ههههه
مش فرحان فيكي طبعااا :D
يلا كما تدين تدان
ابقى خلى بالك بقه
ابقى قولى بعد كدا
الحمد لله الذى ميزنا بكثيرا عن عباده
ههههههههههههههههههههههه
انا بقي بضحك عليكي انتي
(وش مطلع لسانه)
لا بجد اصلك فكرتيني بحجات كتير كانت بتحصلي لو حكتهالك مش هنخلص وحجات بجد كانت بتموت من الضحك ومواقف كتير وكنت بتعامل معاها بعصبيه ونرفزه تموت من الضحك يمكن في نص نرفزتي تلاقيني اضحك مجنونه مجنونه مقولكيش
وعيبي بقي التريقه بس والله بحاول متريقش علي حد بس غصب عني مقدرش اشوف حاجه ومعلقش عليها
يمكن اللي بيخفف موقف كسوفي لو حصلي حاجه اني اتريق علي نفسي واعلق واخلي اللي جمبي يموت من الضحك واضحك وبتعدي
سيبك انتي يا بت يازهور متتريقيش علي حد تنك تاني انا بقلك اهو
عامله ايه
ولقيتي صحيح اللي سرق الشوز؟
اهو الموقف ده ديما بفكر فيه واقول ياتري لو اتسرقت همشي ازاي وانا معنديش اصحاب قريبين من مساجد كتير بروحها اصلي بصيع في اماكن كتير
هسكن كل واحده قريب من مسجد بقي!
ياله خير
متتأخريش علينا في البوستات تاني
يا زهور يا جميييله
معلش ياختى
انشالله الناس الوحشيين
بصى انا ضحكت على الموقف اللى انت قولتيه فى الاول على ضحكك وطريقتك فى الحكى
بس زعلت عشانك
مش عشان وقعتى لا ما يقع الا الشاطر انا زعلت على جرحك
يا رب يكون خف ووتكونى بقيتى بخير
وربنا يعوض عليكى فى الشوز يا جميله
بجد بجد طمنينى عليكى
السلام عليكم
يااااااااااه
جميل جدا البوست ده
بس تعرفي
كله ها ها ها ... اكمل ... بلاش
تعيشى يارب ومتاخديش غيرها تانى
سلام
الجزاااااااااار
FAYHI
السلام عليكم ورحمه الله
ربنا سبحانه وتعالي قال:
"ولا تمش ف الأرض مرحاً إن الله لا يحب كل مختال فخور" -سورة لقمان,الأية 18-
صدق الله العظيم
مشكلتنا إننا فصلنا بين الدين والدنيا من قرون , وأصبح كل واحد ربنا أنعم عليه بنعمه يتكبر ويتعال علي الأخرين بدل ما يشكره ويحمده علي ده دا بالنسبة لأخونا التنك.
أما بخصوص وقعتك المدوية علي سطح الأرض الصلب , فأنا أسفت لها كثيراً فلاً منظر صعب جدا علي أي حد سواء اللي وقع أو اللي شاهد الواقعة
وبما إني Science Teacher والحمد لله فأنا بصيت لوقعتك بمنظور مختلف إسمحيلي أوضحه :)
تبعاً لقانون نيوتن الأول وتفسيراتها المممله إن الأجسام أو أي كائن حي ينجذب بفعل الجاذبية الأرضية في حالت إذا كانت الجاذبية الأرضية أكبر من القوة الطاردة المركزية للجسم الأخر
وبم إن ده صعب شوية مع حالتك
يبقي التفسير الجديد لقانون الجاذبية لنيوتن هو إن جاذبية الأرض لم تتزن مع جاذبيتك فبالتالي ذادت جاذبية الأرض من شدها إليك
وبكده يكون ده التفسير العلمي للحادثة
بس المهم
الحمد لله علي سلامتك , وتسمعي كلام ولدتك ههههههههههههه
تحياتي لك ولمدونتك الجميلة
دمتي بالصحة والخير والسعادة
ادي اخرة التناكة
يا ناس يا تنكة
متخيلاكي والله ماشية كده و متعنتزه و ايز فجاة امه لا الله الا الله جاية تحمل و تشيل
اصل اختك حصلها نفس الموقف
بس انا للأسف محدش شالني
انتي لقيت اللى ينقذك ويشيلك الشنطة
انا الكل هجرني و خاف يلمس وبدل ما يقولوا شيل يا جدع
يقولوا اجري يا جدع
بقولك ايه تعيشي و تتنكي
هنعمل ايه يعني محدش بيتنك بالساهل
يلا روحي كده عشان اشوف ايه موضوع الخيانة ده
احنا فينا من كده
ههههههههههههههه
موقف ظريف فعلا
تحياتى على المدونة دية اول زيارة للمدونة
ألف حمد الله على سلامتك يا جميل....
ومش هقولك تعيشي وتأخذي غيرها ويا رب تكون آخر الوقعان والتناكة برده .
والله لا شماته وربك ما بيسيبش يمهل ولا يهمل وعلى فكرة الكب العالي حرام
بس بجد أنتي أضحكتيني كثيراً وأسلوبك جميل جداً وبعد كدة أبقي دخلى الشوذ بتاعك جوة في الجزامه في الجامع وأبقي خدي بالك بعد كدة وأنتي ماسية
ودومتي بألف خير وسلامة
على فكرة انا نزلت حاجة جديدة عندي وأتمنى أن تزورينى
يعني لسه هنتريق علي خلق الله ؟؟؟
والا حرمتي !!!
الف سلامة عليك
ربنا يكرمك
ويجعل لك في كل خطوة
سلامة
وسعادة
وعبادة
واثر لطاعة يفرحك يوم القيامة
بصراحة ... عندي تعليقين
الأولاني والتاني ( أنتي ونصيبك بقي لو حصلهم تكاثر)
ههههههههههههه
التعليق الأولاني من ميمي : -
انه لايسخر قوم من قوم عسي أن يكونوا خير منهم ... انتي فاهمة طبعا .. ولو مقدرناش نمسك نفسنا من الضحك ... نمد إيد المساعدة حتي لو بنضحك علشان المواقف في الدنيا دوارة ... يعني اللي بيحصل لغيرك بكره يحصللك
أما التعليق التاني فبرده من ميمي ( أيون أنا برده )
أنا بقي حصلي مواقف أنيل من كده ... وإحراج لا يوصف علي صفحة مدونة
وصحيح .. عرفتي اللي سرق الجزمة بتاعتك؟
ههههههههههههههههه
لابسة كعب عالى ..وتقعى ..(الشوز) يتسرق فى الجامع كنتى شغالة فى السياحة ؟؟!!!!!!!!!!!!!
ما علينا
انا موظف مؤقت..وكنت شغال قبل كدة تسويق فى شركة سياحية..واتسرق الكوتش بتاعى وانا بصلى ..بس انا مش بلبس كعب عالى عشان اقع
انا جاى اقولك انها تدوينة كويسة
تقبلى مرورى
الحــ ــزين
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
كل دا علشان بتشمتى فى الراجل التنك اللى انا كمان شمت فيه
انتى اتحطيتى بسرعة فى الموقف زيه ..والحق يجدع هاااااااا والله انتى زى العسل بس لو انا كنت شفتك مش كنت هاشيلك كنت هاضحك..
انا بهزر دومتى سعيدة
ههههههههههه
والله انت دمك زى عسل
ضحكتنى جدا
:))))))
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أضحك الله سنك :)
معلشى ما يقع إلا الشاطر :)
إن شاء الله تكون آخر الإحراج .
أسفة للتعليق خارج الموضوع
توفى إلى رحمته الله تعالى والد المدون (أبو صهيب ) تغمدة الله برحمتة واسكنة فسيح جناتة.
فى ختمة فى مدونة أبو صهيب أرجو المشاركة بها
http://miikha.blogspot.com/
ههههههه
بوست جميل جداً
صحيح
كله سلف ودين
تقبلي مروري
هههههههههههه
حلوة اوى الحكايه دى عمرك ما حكتيلى عنها.....انتى مش بتحكيلى الا عو الحجات الى تزعل ولا ايه؟
متخيلك وانتى واقعه على الارض والناس عماله تقومك
وكمان عارفه لما بتجيلك هيشتريه ضحك
بس استغربت انك عيطى
الى انا اعرفه انك كنتى ممكن تضجكى على روحك فى الموقف ده
عارفه
انا كمان حصلى موقف فوف الفظيع
كنا فى رمضان...وده من رمضانات القليله الى بقضيها فى مصر
وكنت معزم على الافطار فى فندق خمس نجوم
الفندق قريب من بيتنا علشان كده قبلت العزومه
المهم وانا رايح على الفطار الناس مستعجله وبتجرى وانا عمال اقولهم على مهلكوا فيها ايه يعنى لو اكلنا متاخر خمس دقايق مش هنموت
المهم وصلت ونزلت وناس اخدت العبيه تركنها
وانا نازل من العربيه زى الفل
ودخل على الفندق
وفجأه صمعت طااااااخ صوت عالى اوى لسه مستوعبتش ايه الصوت ده
فجأ لقيت وشى ومناخير وشفايفى وسنانى بيوجعونى
انارى اللوبى بتاع الفندق بيفرق بينه وبين باب الاستقبال ازاز
بس ازاز ايه نضييييييف اوى لدرجه صعب حد يشوفه
وانا بجلاله قدرى لبست فى الازاز ده بكل جسمى
طاااااااااااااخ
لاقيت كل الناس فى اللوبى بتبس عليا وكلهعم بيودوا وشهم الناحيه التانيه علشان مش عارفين يمسكوا روحهم من الضحك
وعلشان يحافظوا على مشاعيرى واحاسيسى
الغريب ان انا مع خجلى الشديد جداً وكسوفى الجامد من الموقف الا انى مقدرتش امسك نفسى من الضحك
ورحت الريشيبشن اسال عن مكان القاعه الى فيها الفطار موضفه الاستقبال برضو مش قادره تسيطر على روحها من الضحك
وانفجرت من الضحك زياده لما انا قولتها: ماسكه نفسك ليه اضحكى اضحكى
وقالتلى على مكان القاعه ورحت عليها وانا فى الطريق للقاعه كا ما افتر اضحك واحاول اسيطر على ضحكى
ولما وصلت بيقوليلى ايه ياعم الى اخارك قلتلهم اصل فى واحد معرفوش اتخبط فى الازاز
--------
البوست بتعك عسل اوى
ودمك خفيف اوى يخرب عقلك وبعدين تعالى هنا...هو انا قلت ان التايم شير ده نصابين
ابداً ابداً محصلش بتا تاً
دول حراميه حراميه حراميه
ال نصابين ال ..دى النصابين شرفا بالنسبه ليهم
ايه ارغى ده كله استحملى بقى
تحياتى
فى إطار حملة مدونتى عنوانى تستضيف رابطة هويتى إسلامية المدون محمد غالية صاحب مدونة هل تبحث عن السعادة
فى نقاش عام وحوار مفتوح حول موضوع الحملة .
والدعوة مفتوحة للجميع للمشاركة معنا فى النقاش من أجل الإفادة والإستفادة
نتمني منكم مشاركتنا من أجل تدوين أفضل
تحياتنا
أسرة رابطة هويتي إسلامية
ههههههههههههههههه
كدة غلط الترقة ممنوعة
وبعدين ممكن ربنا يخلنا مكانوا
ههههههههههه
بس خلاص بلاش تريقة
بوست دمه خفيف اوى
ههههههههه
جميله مدونتك
من تواضع لله رفعه
أسلوبك كمان جميل
وتعيشي ومتاخديش غيرها ان شاء الله
تقبلي اول مرور لي بمدونتك
تحياتي
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
اهم حاجة التناكة دي ..والبرستيج والواحد يعيش في الدور ههههههههههههه
لا بجد بتبقى مواقف محرجة جدا
بس شوفتي العيلة البيئة ارحم من التنك
;)
لكن الصراحة حلو الشغل الي كل يوم فيه جديد ده ..احسن من الروتين
مستنيين بوست جديد
Olá amiga!
Conheci seu cantinho... muito lindo!
Um ótimo fim de semana!
Beijinhos.
Brasil
وادى اخرة التريقة
السلام عليكم
بجدبوست رائع انا بصيت على الكرس الى انا قاعد عليه خفت اكون متنك ولا حاجه
بيتهيقلى العميل الى وقع ده حرم يدخل شركتكم تانى
تشرفنى زيارتك
che
هههههههههه لا اضحك اضحك يا عمرو ومتحرمش نفسك من حاجة
بس برضو مش قادرة ابطل تريقة على الناس ولا قادرة ملبسش كعب عالي
حكم التعود بقى
منورني يا باشا
حاسوباتية
والله يا حاسوباتية ما اتريقت عليه انا ضحكت بس زي كل اللي موجودين ما ضحكوا
مش معقول يعني الكل هيضحك وانا هكشر
والواحد اليومين دول بقى ما بيصدق انه يشوف حاجة تضحكه
بس والله لو كنتي شوفتيه وهو قاعد متنك ومتكبر كنتي هتفرحي فيه برضو
وبالنسبة بقى للشوز (وش زعلان) ربنا يسامح اللي أخدته اصله كان لسة جديد وعليه فصوص بتلمع هههههه
منوراني يا قمر وخلي بالك من شوذك
الشعب لابد له من حكومة تشكمه
والله الوقعات دي تخصصي أنا بس دي اكتر واقعة اثرت فيا أوي وكسفتني
يلا بقى أعيش ومأخدش غيرها ههههههههه
منوراني وشكرا على الزيارة
دموع القمر
ازيك يا اجمل قمر من غير دموع
أنا اه اتعلمت بس اتعلمت حاجة تانية خالص اني ملبسش كعب عالي تاني
لكن التريقة بصراحة مقدرش دي حاجة غصب عني ومش بايدي وكل واحد يخلي باله بقى من روحه ومايفكرش يقع قدامي ههههههههه
منوراني دايما
أبو كريم
أزيك يا ابو كريم
والله أنا ضحكت عليه للسببين
علشان شمت فيه لان فعلا كان اسلوبه مستفز وكان متكبر جدا وعمال يبصلنا بقرف
وثانيا لان بجد شكله كان يضحك وهو واقع على الارض والكل ضحك مش انا لواحدي
منورني جدا
romansy
ماااااااااشي يا عم الرومانسي
اضحك اضحك
بقى هما اخدوا مني الامل وانا أخدت منهم الاحراج هههههههههه
والله انت اللي دمك سكر
وبعدين حاضر يا سيدي هحكيلكوا كتير على مواقفي اللي بقع فيها كل يوم علشان تشوفوا العجب
منورني اوي اوي
هيثم رمضان
أهلا أهلا بالباشا اللي بينورنا بكلامه الجميل
والله انت اللي دمك عسل
اسكت يا استاذ هيثم ده كان موقف رهييييييييب فضلت بعدها يومين مكتئبة ومش عايزة اروح الشغل
ولحد انهارده كل يوم وانا راجعة ابص للحتة اللي وقعت فيها وامشي بشوييييييييييش
اللي يتلسع من الشربة بقى
منورني جدا
حياة بلا عنوان
المرة الجاية
هو لسة في مرة جااية
ده انا روحت يوميها مسكت شوذ من اللي عندي وديته للجزماتي قص كعبه
وبعد كدة هحاول البس كعب مش عالي بس ادعيلي اني اقدر
ربنا يخليكي على دعوتك الجميلة يا قمر
تحياتي
هيفاء
ازيك يا ارق واجمل هيفاء في الدنيا
الله يسلمك يارب من كل شر
متشكرة اوي على رايك أنا فعلا بعشق القصص القصيرة بس بخاف اني مقدرش اكتبها بالشكل اللي يليق بقرائي الجمال اللي زيك
بالنسبة للواقعة بقى والله هو كان شكله مستفز جدا ومتكبر وبيبصلنا كلنا بقرف وتناكة
وكمان كل القاعة ضحكت عليه مش انا بس
يعني الكل يضحك وانا اكشر؟
ربنا يستر علينا من الوقعات تاني
منوراني بزيارتك الجميلة دايما
yusuf
ازيك يا يوسف
والله انا الشوذ فضل يتسرق منه فرد كل يوم لمدة خمس ايام
وكنت انزل الاقيها مستخبية تحت بير السلم
اخر يوم بقى الشوذ كله اتسرق وادور في سلقط وفي ملقط ملقيتوش
ومن بعدها حرمت ادخل المسجد ده تاني
بالنسبة للعكب العالي والله غصب عني ده تعود وكمان انا مش بمشي بمياعة انا مشيتي زي الظباط بالظبط
منورني جدا
mohammed elbanna
اهلا اهلا يا محمد
متشكرة جدا على زيارتك ليا
وان شاء الله نتواصل
تحياتي
micheal
ههههههه ماش ماشي يا مايكل اضحك عليا اضحك
مسيرك تتزحلق مرة وانت نازل من على سلم اي انترفيو من انترفيوهاتك العجيبة
ههههههه لا طبعا بعد الشر عنك
منورني يا باشا
عمرو
ازيك يا عمور
متشكرة اوي ليك على رايك وعلى الزيارة
وبالنسبة للتريقة بقى ده طبع ومش قادرة اغيره
لالالازم ولابد وحتما اتريق
هههههههههه
منورني
ادم المصري
ازيك يا ادم
هو فعلا كما تدين تدان
بس هو كان شكله وتكبره مستفز
والكل ضحك عليه
معقول الكل وقع زيي
يلا اعيش واخد غيرها هههههههههه
منورني يا ادم
اول زياره للمدونه
ضحكتيني فعلا
موقف يفطس من الضحك فعلا
اهو خد مايستحقه
بس صحبتك المندوبه دي سرها باتع اوي
خاليها تدعي لنا
بوست جميل
*تحياتي
تعرفي صعب عليه
بجد الموقف محرج جدا
بس أسلوبك تحفة وبيدخل للقلب بسرعة
فعلا انتي رائعة
شكرا لسؤالك عني حبيبتي
ربنا مايحرمنيش منك يارب
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اسال الله ان يوفقك لكل ما يحبه ويرضاه
نتمنى زيارتكم لنا فى حمله لو عرفوه هيحبوه للتعرف على حياه النبى صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اسال الله ان يوفقك لكل ما يحبه ويرضاه
نتمنى زيارتكم لنا فى حمله لو عرفوه هيحبوه للتعرف على حياه النبى صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اسال الله ان يوفقك لكل ما يحبه ويرضاه
نتمنى زيارتكم لنا فى حمله لو عرفوه هيحبوه للتعرف على حياه النبى صلى الله عليه وسلم
سمكة واحدة
سموكة ازيك يا قمر أخبارك أيه
وحشتيني جدا
بالنسبة بقى للواقعة دي انا لما بكون ماشية مع اصحابي ويحصلي كدة بضحك لاني مش بكون مكسوفة اوي
لكن انا كنت ماشية لواحدي وكنت مكسوفة موت
ويمكن عيط من كتر الكسوف وكمان علشان رجلي وجعتني جدا
وانا كمان والله بتريق على طوب الارض والكل عارف عني كدة
حتى لو قعدت اتفرج على فيلم بكره العيلة في نفسهم من كتر التعليقات والتريقة ههههههههههه خصلة بقى ومش قادرة ابطلها
بالنسبة للشوذ بتاعي بقى
فانا سحلانة عليه سحل
كان شكله روعة بجد وكان جديد وكان مقاس 36 اللي هو مقاس رجلي يعني
ههههههههههه وربنا يسامحها بقى على باب النار اللي اخدته
كشفت راسي ودعيت عليها انه يتقطع وهي لبساه وماشية بيه في الشارع ههههههههه
منوراني يا قمر
صفاء
صفؤة حبيبتي
منوراني جدا والله العظيم
انا الحمدلله رجلي فضلت كام يوم مجزوعة وكانت اتجرحت كمان لانها اتجلطت في الرصيف جامد بس الحمدلله بقت كويسة وبخير
ربنا ما يحرمنيش منك ابدا لان انتي حد جميل وانا مبسوطة بجد اني بعرفك مع اني مشوفتكيش بس طبعا شايفاكي بقلبي
وبالنسبة للشخص اللي وقع والله هو اللي استفزني علشان اضحك عليه لانه كان مغرور فوق الحد ومتكبر وعمال يبص حواليه بقرف فهو برضو اخد جزائه
منوراني يااجمل صفاء
حب الملائكة
هههههههههه والله انت اللي جميل يا باشا
مكملتش ضحك ليه
انا دبلوقتي كل لما بفتكر الموقف بضحك
منورني يا قمر ومتشكرة على الدعوة الجميلة
بس برضو ما يقع الا الشاطر
هنا تسكن روحي
ههههههه انا متشكرة اوي على تعليقك الرائع ده
بجد انت حد جميل اوي وانا مبسوطة جدا انك بتنورني بزيارتك ليا
وكلامك جميل بجد ( وش مكسوف)
اه من الحق فينك من زمان
ليه مفيش جديد ليك على المدونة
مستنيين جديدك قريب باذن الله
تقبل تحياتي
maha zein
مهاميهو
ازيك يا قمر
انتي فين
وحشاني جدا جدا
انتي مستخبية فين يا بنتي
تعرفي اني فطست من الضحك على البوست بتاعك لما وقعتي على السلم المتحرك
كان بوست رائع بجد
وانا من يوم ما وقعت حرمت اني اتنك تااااني
بقيت بمشي وانا مسكينة ومنكسرة الجناح
وباجي عند المكان اللي وقعت فيه وامشي بشوووووووويش
اه ماهو اللي يتلسع من الشرب يتصل بالمطافي ههههههههه
منوراني يا مها وعايزين نشوفلك جديد وابقي اسالي مكنشي عيس ونت ده
akeed
اول زيارة واجمل زيارة
وانا كمان زورت مدونتك وعجبتني جدا ومتشكرة اوي على تشريفك ليا
وسنتواصل باذن الله
تحياتي
المسلم الصغير
الله يسلمك من شر يا قمر
والله انا مش شمت فيه بس هو كان متكبر جدا وبيبص لكل الناس بقرف وعنتزة جامدة جدا
وانا متعودة والله على الكعب العالي بس مش بتمايع وانا ماشية انا ماشيتي ثابتة جدا بس زي ما تقول علشان كنت ماشية مش مركزة او سرحانه رجلي اتزحلقت واتلوت
وبالنسبة للشوذ بقى فهو فضل يتسرق منه فردة 4 ايام ورا بعض والاخر اتسرق كله وكنت والله حطاه في الجزامة تحت الشوذ بتاع اختي
حد رفع بتاع اختي واخده ومشي
يلا بقى ربنا يسامحها اللي اخدته
منورني جدا
د/ أحمد لاشين
ازيك يا دكتور احمد
الله يسلمك من كل شر
اه حرمت يا بابا
مش هتريق على حد تاني
ولا هتنك على حد تاني
هههههههههه
منورني جدا ومتشكرة اوي على دعوتك الجميلة
تحياتي
mimi
ازيك يا ميمي فييييينك من زمان وحشاني جدا
والله يا ميمي انا مش سخرت منه هو اللي نرفزني بتناكته وتكبره وبصته لينا بقرف
وكمان معرفتش مين اللي سرق الشوذ بتاعي ( وش زعلان)
ربنا يسامحها بقى اللي روحتني من غير شوذي هههههههههه
منوراني
بحب الحكومة
ازيك يا هاني اخبارك ايه
اه يا هاني
بلبس كعب عالي ووقعت وكنت بشتغل في شركة نصب ههههههههه والشوذ اتسرق في المسجد واسمي زهور عجايب وغرايب
هههههههه
بس انا بشوف رجالة كتير يبلبسوا كعب عالي اليومين دول تفتكر ليه؟؟؟
منورني جداااااا
الحزين
الله الله يا محمد على الضحكة الطويلة والجميلة دي يارب تكون كانت ضحكة بجد
انا سعيدة اوي في اني السبب انك ضحكت
اه شوفت يا محمد كل شيء سلف ودين حتى المشي على الرجلين والودنيين
ههههههههههه منورني يا محمد
الست فرويد
والله انتي اللي عسل وسكر
وانا سعيدة اوي بزيارتك ليا وزيارتي لمدونتك الرائعة بجد
منوراني جدا
بنت الاسلام
البقاء لله وانا لله وانا اليه راجعون
جزاكي الله كل خير
منوراني
حياتي نغم
ازيك يا اجمل وارق نغم في الدنيا
انا سعيدة اوي اني ضحكتك
منوراني اوي بجد
ربنا ما يحرمنيش منك يا قمر
تحياتي
محمد عبد الرحمن شحاته
ازيك يا محمد
متشكرة اوي على الزيارة
والله انتي اللي عسل
وصحيح كل شيء سلف ودين حتى المشي على المناخير
تحياتي
momken
ممكن ازيك يا باشا
عجبتك الحكاية دي في منها كتييييييييييييييير
وبعدين احكيلك فين هو انا بشوفك ولا عارفة الاقيك
انت يا عزيزي عامل زي الزئبق محدش يعرف يمسكه
ابقى اسال عليا بس وانا هحكيلك كل حاجة
اه شوفت يا ممكن شوفتني وانا مدلوقة على الارض والناس بتقومني
كان منظر فظيييييع بجد ولا لما شلضمت وعيط زي الاطفال
هههههههههههه بالنسبة بقى لموقفك انت
انت عارف انا لو كنت شوفتك في المنظر ده كنت وقعت من الضحك على الارض لحد لما كنت اخليك تسيب الفندق وتخرج تاني وتحرم تتعزم مرة تانية
اصلي بجد فظيعة لو شوفت اي حد واقع مقدرش امسك نفسي من الضحك حتى لو كانت امي ههههههههه
والله انت اللي عسل وسكر كمان
وبعدين ااه انت قولتلي اننا نصبيين وحرميين وبنضحك على العميل وندبسه يعمل عقد بالالوف ههههههههههه امال ناكل عيش منين يا بني
مااااااااااااشي بقى انا نصابه طب لما اشوفك
منرني جدا يا اجمل ممكن وبتوحشني اوي
تحياتي
رابطة هويتي اسلامية
ان شاء الله ربنا يقدرني والبي الدعوة
منورني
كلام من قلبي
والله انا ما تريقتش
انا ضحكت زي كل الناس ما ضحكت
وكان فعلا شكله فظيييع وهو واقع
منوراني جدا
غير معرف
وانت منورني جدا جدا
تحياتي
sweet angel
متشكرة اوي على الزيارة وان شاء الله نتواصل
تحياتي
شريكة في المطعم
اه شوفتيني بقى وانا ماشية متنكة وراسمة نفسي اوي وبعدين اندلقت على الارض ههههههههههه يا لهويي كان حتة منظر تحفة بجد
ولا شركة السياحة
كل يوم ماهو جديد وعجيب
واحد والله حلف على مراته بالطلاق قدامي
وواحد زغد مراته في جمبها قدامي وكان هيقوم يضربها بالشوذ
ولا الالفاظ اللي كنت بسمعها من الاسرة البيئة
دنياااااااااااااا
التيم شير ده دنيا
عملي عقدة نفسية من البشر
ههههههههههههه
منوراني اوي يا قمر
magia da ines
ولو اني برضو مش فاهمة ولا كلمة لاني نسيت كل الفرسناوي بس برضو سعيدة جدا بالزيارة وان شاء الله استعين بحد بيعرف فرنساوي ويترجملي تعليقك
وعلى كل حال انا سعيدة اوي بزيارتك ومبسوطة جدا بيها
منوراني
مدحت محمد
اه يا مدحت شوفت التريقة عملت فيا ايه
هو انا عارفة ابطل تريقة بقى
منورني يا مدحت
مهاجر في وطني
هههههههههههه اوعى تكون بتقعد متنك
شوفت اخر التناكة ايه
اندلالالالالاق على الارض
هههههههههه
ميرسي جدا على الزيارة الجميلة دي وان شاء الله نتواصل
تحياتي
donya
ههههههه انا مبسوطة اوي اني خليتك تضحكي ورسمت بسمة جميلة على وشك
والله انا كان هاين عليا اقوم اشده من على الكرسي اوقعه بالعافية
بس كنت متوقعة انه هيحصله حاجة زي دي
اللي ضحكني اكتر ان امه وابوه كمان ضحكوا عليه
متشكرة اوي على الزيارة الجميلة دي
وحااضر من عينيا هخليها تدعيلنا كلنا
منوراني جدا
جارة القمر
ازيك يا علياء
اخبارك ايه
يارب تكون كل امورك تمام باذن الله
وازي صحة ماما
والله انتي اللي رائعة
واهو الواحد طول الوقت بيتعرض لمواقف محركة بس الموقف ده كان محرج زيادة عن اللزوم
منوراني يا قمر وماتغيبيش عننا تاني
تحياتي
لو عرفوه هيحبوه
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ماشاء الله اسم مدونتك في منتهى الروعة
اللهم اصلي واسلم عليك يا رسول الله
ان شاء الله البي الزيارة قريب جدا
منورني وشكرا للزيارة
إرسال تعليق